Har man inte för goa vänner? Puss på er!

Be the one you want to be

Hallåja! Har försökt att blogga från mallis men det nätet jag hade var så jäkla segt, så blev ju inget med det. Har iallafall haft en helt underbar semester! Det hela började på flygplatsen då jag och Natta blev överlyckliga när vi insåg att vs hade öppet redan klockan sju på morgonen. Annars, massa tid med familjen och goa vänner, familjen stjernfeldt kom ju och överraskade mamma och pappa då jag och Natta redan visste det. Både mamma och pappa blev helt chockade då mamma stod och gapade en längre stund och sedan började båda två gråta. Snacka om att vi lyckades med att överraska dom! Veckan flöt sedan på med go dricka, mat och bad och sol. En toppen lägenhet med en helt underbar utsikt och 40 grader, vi var nöjda! Kommer ett inlägg med bilder när jag får tid! Kom iallafall hem vid halv ett på natten i fredags då min snälla pojkvän hämtade oss på knutan i allt festivalstök, fick höra kommentarer av lite packade folk som "resväskor, på en fredagskväll när det är festival?!" Väl hemma somnade jag gott med min pojkvän vid min sida. Nästa dag tog vi det lugnt innan vi drog oss hem till honom för att äta med hans familj innan vi tog oss in till festivalen. Var i stan runt halv nio och lyssnade då på Eric innan vi satte oss på en pub och drack lite gott, var jätte mysigt! Sedan blev det joddla med Siv med Andrés kompis och hans flickvän och sen kom Steffi också! Efter det hittade vi Eddie helt själv som var lite borta så han fick hänga med oss, satte oss i ett av tälten och drack lite och snackade. Sedan drog vi oss till knutan för att kissa vilket ledde till att vi missade bussen. André köpte lite nattamat vid halv två tiden och sedan tog vi sista bussen vid kvart över två som var överfull. Var hemma runt kvart över tre då vi var helt slut. Igår åkte jag och André till Emporia och myste omkring och åt lite! Fick med mig en tröja från Hollister hem. Sen såg vi en film och åt popcorn när vi kom hem och idag körde han mig hem vid elva då han var ledig från jobbet idag! Och nu sitter jag i bilen påväg till Linköping där jag och familjen ska bo på hotell över natten. Imorgon ska vi åka på Göta kanal och sedan cykla till en chokladfabrik! Sen har vi en hotellövernattning i Jönköping också! Så kommer hem på onsdag någon gång, så har knappt hunnit vara hemma något. Fulla rullar! Vill iallafall tacka min familj och stjernfeldt för en underbar resa! Och min pojkvän för en jätte mysig helg, jag älskar dig så mycket!

On the train

Såja, nu sitter vi på tåget mot Köpenhamns flygplats! Gick upp halv fyra och visste knappt vad jag gjorde så trött som jag var. Men nu är vi påväg iallafall, jag hör av mig när jag kommer hem! Nu ska jag sola, bada och skaffa mig en snygg bränna! Saknar redan min pojkvän dock! Älskar dig!

Till min underbara pojkvän

1 timmes spinning med mig själv! Svettades som aldrig förr, checka tröjan!

stronger

Det gick verkligen bra igår! Var väldigt nervös men det gick min väg trots allt!
Kom dit och träffade chefen och en utbildad spinninginstruktör, gick sedan in
i spinningsalen och jag fick ta den såkallade "ledar cykeln". Satte i min telefon eftersom
jag skulle visa en låt för dom, så chefen satt där med ett block och penna och spinninginstruktören
satte sig på en cykel precis som om jag var instruktören. Så jag skulle låtsas att jag höll i ett pass,
presenterade mig och berättade vad vi skulle köra för låt och vad låten skulle innehålla dvs.
vanligt sittande, en tempoökning i första refrängen och en ståendes position i den andra refrängen.
Och dom 3 minutrarna gick fort, så sen hade jag visat vad jag gick för. Chefen ställde lite frågor och jag
svarade så gott jag kunde! Sen sa hon att hon egentligen inte brukar höra av sig fråns någon vecka senare,
men för henne var det självklart och hon var hel nöjd! Så, SNART kan jag kalla mig för spinninginstruktör!
Nu ska jag bara vänta på min utbildning som ska vara en helg nere i Malmö och efter det kommer dom att
sätta in mig på pass på gymmet. Vet ni hur glad jag är? Jag vågade mig på detta och jag klarade det!
så sjukt taggad på detta! Snart kommer jag att ha en tröja där det står "instruktör" på, för jäkla gött!

Keep going

Igår tränade jag igen, 1,5 h befann jag mig på gymmet. Körde 45 min egen spinning och sen styrka på det. Var rätt trött i benen efter det! Idag laddar jag igen, fast idag ska jag ut till Höganäs på en audition/intervju på nordic wellness dvs samma gym som jag gymmar på här i Helsingborg. Ska träffa chefen och en spinninginstruktör som ska kolla på mig. Har förberett en låt som jag ska visa och håller tummarna! Om det går bra, så betalar dom utbildning som instruktör till mig och då kommer jag att få hålla i pass på gymmet! Håll tummarna för mig idag vid fem tiden, tack!!

Min favorit

I fredags var vi ute på havet med båten hela dagen, åkte över till Danmark och badade! Jag och syster åkte även ring efter båten, sjukt skoj! Åkte sedan hem och fixade tacos, fredag! Vid sju kom mina kusiner och farmor med hund, min efterlängtade pojkvän kom också. Träffar ju inte honom alls i veckorna pga hans jobb så helgerna är det han som gäller!:) Efter maten åkte jag och André till Ängelholm och ut till stranden eftersom vi idag egentligen har 9 månader tillsammans! Hade chokladpudding och filtar med oss och satte oss på stranden och såg solnedgången. Kände mig och känner mig som den lyckligaste flickan i världen, det var verkligen jätte mysigt! Sen i lördags åkte vi till domsten och myste hela dagen, solade och badade. Sen grillade vi hemma hos honom på kvällen! Idag har vi varit runt i lite olika affärer med hans föräldrar och dagen avslutades med go mat hemma hos dom! Jag tog bussen hem vid sex tiden och träffade Lollo kvart i sju för att snacka, 1,5 h är ganska bra jobbat!;) Är så glad att jag har en så himla go vän! Du är bäst! Och efter det har jag ätit bär och glass och nu ska jag strax sova. Saknar min kille brevid mig, har ändå spenderat två nätter tillsammans! Och som sagt, du är så underbar! Jag älskar dig, puss!<3

Min André

Vet inte vad jag skulle gjort utan dig, du är ett enormt stöd och någon jag verkligen kan luta mig mot. Någon som lyssnar och som finns där hela tiden. Någon som tycker om mig för den jag är. Känner mig så älskad av dig på alla sätt och vis, känner mig betydelsefull. Och jag älskar oss två så mycket, skrattar och har roligt jämt. Kommer så bra överens och litar verkligen på varandra. Allt vi gör och har gjort, betyder så mycket för mig, du betyder mycket för mig. Du är så underbar, så himla go! Snart 9 månader tillsammans och dessa månaderna har varit bäst. Jag älskar dig så mycket, min andra halva, min dröm, min älskling och min pojkvän! Alltid du & jag <3

Love spinning!

Måndag

Hade en solig och jätte mysig dag i Köpenhamn med Lollo igår Ätit hamburgaretallrik med go dricka till på uteservering i en stekande sol, gått en del och det bästa av allt, shoppat på abercrombie and fitch! Åkte vid tio igår imorse och kom hem vid sex tiden, lång dag men verkligen toppen på alla sätt och vis! Mamma släppte mig på gymmet imorse vid halv åtta tiden då hon skulle på massage. Så körde lite egen spinning och styrka på det fram till lite över nio! Blev as najs!

Doing my best

Det var min sista jobbedag i fredags och jag fick en fin present! Efter jag slutat så vandrade jag och mamsen hem till min mormors syster för att se hennes nya fina lägenhet och äta lite mat! Sedan tog vi tåget vid sju och jag åkte direkt till André, kom dit vid åtta tiden och jisses vad glad jag blev när jag såg honom på stationen. Veckorna känns så långa utan honom, träffas ju bara på helgerna pga hans jobb. Så spenderat hela helgen med honom och han körde iväg till Örebro idag för att jobba! Var på bio igår och bara myst massa, jag älskar dig så mycket. Och det vet du! Så söt som min pojkvän är så hade han skrivit en liten lapp och lagt på hans säng när jag kom till han i fredags. Har en så galet underbar pojkvän! Idag hämtade mina föräldrar mig på busstationen så körde vi direkt till domsten. Har badat två gånger idag i havet, var jätte mysigt! Så nu ligger jag här och saknar min älskling som sitter i en lastbil någonstans:( Imorgon åker jag och Lollo till Köpenhamn för lite shopping och mys! Ska bli så najs! Kram

2013

Precis som min syster skrev på sin blogg - vilket jävla år

Saknar min favvis galet mycket!

Idag tänker jag extra mycket på mina kusiner och deras pappa, framför allt Annika. Idag skulle dom firat sin bröllopsdag och på torsdag är det 4 månader sen du lämnade oss. Vi saknar dig något oändligt och önskar att du hade varit här hos oss alla. Vi tänker på dig varje dag, vår ängel.

Påväg till jobb, galet trött!