Feeling good, living better

Hej på er! Har precis lagt mig i min säng för att se HIF som möter Celtic. Än så länge 0-0. Vi håller tummarna! Hur som helst så har jag ont i benen, speciellt mina benhinnor efter gårdagens boxning och dagens idrottsdag. Är så trött på mina benhinnor nu, ush och blä! När jag kom hem blev det plugg då jag började skriva på min engelska uppsats. Skriver om dopning eftersom temat är os. Sen blev det en runda till domsten nu ikväll, jätte mysig kväll där med glass! Nu laddar jag för att gå upp vid halv sex imorgon och ta tåget fem över sju för idrott på Olympia hallen. Åh, går från åtta till fyra imorgon. Kommer vara helt slut, men en runda till gymmet är ändå planerad! Nej, nu ska jag kolla på matchen! Kom igen nu HIF!

On my way

Såja, tisdag idag vilket innebär att vi ska ha vår första psykologi lektion och första franska lektion. Så spännande! Slutar vid tre då det blir hem och plugga och sen på mitt favvis pass ikväll, bodycombat. Ni vet boxningen fast i luften som jag berättade om förra veckan. Nu måste jag gå, pusspuss

Malmöfestivalen

Do not give up

Sitter och fikar lite nu innan jag ska cykla till stationen. Ska ta tåget till stan och möta Lollo där eftersom hon slutar fyra. Sen tar vi tåget till Malmö för att gå på festivalens sista dag! Denna veckan har gått fort faktiskt. Jag insåg att jag inte kommer att läsa varken religion, historia eller naturkunskap mer. Vilket känns ganska konstigt i och med att man alltid har gjort det.. Men nu tillkommer ju franska och psykologi och massa annat skoj! Roligt med helt nya ämnen;) Nu ska jag fixa lite saker och sen cykla till stationen. Ha en mysig fredagskväll nu!

you can do it

Skolan har som sagt börjat nu och där med mycket sämre bloggning..
Men det har varit lugnt i skolan dessa två dagar, gjort massa uppgifter hela tiden.
Schemat ser heeelt ok ut, inte alls så långa dagar som förra året då vi gick 8.00-16.00 varje dag
förutom fredagarna. Men man vet aldrig om det sker lite förändringar, men jag hoppas inte det;)
Igår var jag på ett så sjuuuuukt roligt pass, ledaren som höll i det var jätte duktig och peppade oss genom
att skrika och hon var riktigt taggad! Vilket såklart ledde till att vi också blev taggade, en hel timme med bodycombat. Det är som boxning fast man boxas i luften och sparkar och sånt. Skit kul och jag var totalt slut
efter passet, slänger med en film så ni får se vad det är. Men man rörde på sig hela tiden och stod inte stilla en minut, åh så skoj det var! Något jag absolut ska fortsätta med. Sprang i måndags och bodycombat igår och där med vila idag. Imorgon blir det nog cx och spinning! Nu ska jag ta mig en dusch, ha det gott!

I'm trying to do better than good enough.

Jisses, förlåt förlåt! Men jag har verkligen inte haft tid till att blogga. Igår morse kom gäster från Tomelilla hit och vi åt god frukost innan vi begav oss ut. Vi körde en runda till domsten, Höganäs och Mölle. Åt glass och bara myste runder. Sen fick vi skynda oss hem eftersom jag skulle ta tåget fem över fem. Fick tio minuter på mig hemma att göra vid mig innan jag fick skynda mig till tåget. Bytte till bussen mot Råå i stan för att ta mig till fraddes avskedsfest. Egentligen var det meningen att bara hans släkt skulle komma, men sen blev det en överraskning att lite vänner också var där!:) Kvällen bestod av goda hamburgare, tårta, skratt, lite tårar men den blev lyckad! Jag vet att fradde läser min blogg ibland och säkert har hört det ett antal gånger nu, men ha det för jäkla bra nu vännen! Njut! Efter ett farväl av massa folk tog jag bussen ner till stan och mötte min familj och stjernfeldt. Vi vandrade runt i stan och det kryllade av folk och det var riktigt varmt i luften. Satt ute med varmeljus när vi kom hem och himlen var stjärnklar. Det blev iallafall en jätte härlig dag! Idag åt vi frukost ute innan jag, pappa, Catja och Ricky åkte cabbe till vallåkra träffen. Massa folk, jätte varmt och mycket mycket bilar. Jag hittade även min drömbil, åh vad tjusig den var! Efter ett par timmar där så begav vi oss till domsten för lunch, bad och sol. Nu sitter jag här och är helt slut och insåg nyss hur jäkla långt detta inlägget blev. Aja, nu vet ni vad jag har gjort i helgen! Pussar

it's like wish for rain when I stand in the desert

Nu är det endast få dagar kvar innan skolan drar igång igen. Visst det blir roligt att träffa alla igen, sånt folk som man inte har träffat under sommaren. Men ändå, så taggad är jag absolut inte. Imorse när jag vaknade runt halv nio tiden gick jag rätt ut och satte mig och åt frukost på trädäcket, solen varmde riktigt mycket redan då. Man önskar att man alltid kunde vakna upp och göra så. Om en timme tar jag tåget in till stan för att träffa fina Klara och mysa lite i det fina vädret i stan. Ikväll blir det cx och lite kondition innan på gymmet och sen hämtar nog pappa mig för att åka till domsten och grilla om vädet håller i sig! Träningen går redit bra nu, tränade i tisdags på gymmet och igår sprang jag och pappa en runda. Efter det blev det styrketräning som jag höll i och sen god mat ute. Så nöjd jag är med mig själv när träningen bara rullar på, så jäkla gött! Dock måste jag jobba med att få upp konditionen rejält eftersom mitt mål är att springa 1 mil i spring time nästa år. Men det fixar jag! Nu måste jag fixa något att äta så jag hinner med tåget. Hoppas ni får en härlig dag!

I'm a lover and a fighter. I fight for what I love and I love what I fight for.

Hey you, yeah you reading this, you are beautiful.

Ligger i min säng och orkar verkligen inte gå upp. Ska vara hos min allergidoktor om cirka en timme och där med ingen sovmorgon. Var ju hemma hos Erika igår på avskedsfest med ett helt gäng andra tjejer och det bjöds på massa mat och gott. Jag och lina hade köpt mycket mycket godis till henne så hon riktigt kan njuta av svenskt godis!:) Kvällen blev lyckad och jag hoppas att min fina vän får det toppen bra i USA nu! Kommer inte träffa henne på ca elva månader och det kändes att krama om henne. Lycka till söta du! I söndags var vi ute med båten i hornbeck hela dagen igen, så otroligt mysigt! Sen tränade jag och totalt blev det fem gånger förra veckan. Duktigt! Nu måste jag stiga upp och äta nybakat bullar från bageriet som mamma handlat:)

Don't let me go away

Igår blev det en runda på väla med syster min. Egentligen skulle hon köpa byxor men det slutade med att jag köpte ett par vita istället, haha! Vid fem tiden blev det ett TRX pass och jag har en härlig träningsverk i rumpan och armar idag! Men vilken grym tränare vi har på TRX, Linda är alltid så glad och pigg som ni kanske ser då hon skrev på fb;) Sen mot kvällen åkte jag och söta lina in till stan för att äta lite gott på haket. Tack fina du! Idag blev det en riktig härlig runda till Hornbeck med båten, alltså Danmark. Vi la till utanför och hoppade i från båten och simmade in till land och la oss i den varma sanden. Åt baguetter i båten och solade hela dagen. Jätte mysigt! Åkte vid tio och kom hem vid fem tiden. Då sprang jag en runda och körde stryka för magen och sen åt vi grillat! Ur härlig dag!

Spinning and cx, taggad till tusen

Great day

Efter att ha varit på besök i Tyringe idag med ett antal timmars buss och tåg resa är jag ganska så slut. Matilda hade fixat pastasallad, dricka och choklad. Väldigt smarrigt! Jag och Maja vandrade runt cirka en timme i Tyringe innan vi hittade rätt. Man kan gott säga att vi hittar där nu!;) Tack för en super mysiga dag mina fina vänner! Love love love

Good feeling

Idag blev det som sagt en trip till Köpenhamn. Åh jag är så otroligt nöjd med mina köp, handlade för fulla rullar på Abercrombie & fitch. Så galet häftig butik med sååå snygga kläder! Fick med mig tre st t-shirtar och en tjock tröja. Och tjena vilka snygga killar som står i dörren in till affären, grr. Haha;) Och sen var vi nere i hamnen och tittade på sandsslottsutställning, super fräcka! Nu ska jag vila upp mig för morgondagens planer. Jag och Maja ska ta oss till Tyringe. Haha! Matilda bor ju där och hon tycker att Tyringe är sååå härligt att vi måste se det. Vi får väl se hur pass härligt det är..;) Puss på er

Planning things in your head, hoping one day it happens

Idag har jag bakat bullar vilket tog fyra timmar?! Vilken jädra tid det tog. Och sen har mormor hälsat på och provsmakat de nybakta bullarna. Sen tränade jag 1,5 h på gymmet och var därefter ganska så slut. Nu halv sover jag igen, det måste vara träningen som tar på krafterna. Blev ju fem gånger förra veckan och nu laddar vi för en ny vecka igen!;) Imorgon blir det en trip till Köpenhamn för lite mys och shopping. Kraaaam på er!

goa grejer

If it makes you happy, do it.

Hej på er! Igår cyklade jag som sagt hem till Lollo och åt super god mat. Hon hade fixat drinkar, förrätt, varmrätt och efterrätt. Allting var ur gott och det blev massa tjejsnack och skräckis film under kvällen. Sen sov jag där och vi åt en mysig frukost innan jag cyklade hemåt. Tack fina lollo, you are amazing!

Happy

Sitter just nu i domsten och väntar på att komma härifrån. Jag ska vara hos Lollo klockan sex och jag börjar få panik, vi har gäster i båten som mamma och pappa snackar med. Jag måste hem! Ska iallafall äta god mat och sova hos Lollo ikväll. Har varit i stan och ätit glass och nu äter jag godis här i hamnen. Äh, nu måste jag tjata lite till. Jisses!

Damn those boys who bite their lower lip

Vad tycker ni om vädret idag? Jag tycker att det är riktigt härligt för en gångs skull. Jag har befunnit mig i domsten i stort sett hela dagen och åkt båt, fikat och käkat glass. Vid fyra tiden tog jag och mamma oss direkt från domsten till gymmet. 1h TRX med Linda som jag inte har varit på sedan någon månad tillbaka. Riktigt jobbigt och jag kände hur mina armar dog ett par gånger. Dock börjar plankan sitta och då menar jag inte den förenklade utan den med raka armar. Stark mage! Nu ska vi äta grillat, hoppas ni får en fin kväll!

At Domsten

That moment

Såg ni när HIF mötte Polen igår? Jag såg hela matchen och blev överlycklig när HIF vann med hela 3 mål. Fantastiskt! Nu ska jag cykla upp till väla och byta en tröja, jag är inte nöjd med dyring tröjan. Kram!

Tired girl

Åh jisses, min kropp är helt död. Vi filmade på passet idag, första gången hann vi göra tre låtar innan det blev fel. Andra gången hann vi till femte låten då det är sex låtar i hela passet. Och sen tredje omgången hann vi hela. Det är alltså meningen att man ska köra ett pass som är intensiv träning i 30 min. Men vi höll på i över en timme. Jag skojar inte när jag säger att jag inte kan röra på mig. Blir ingen träning för mig imorgon utan min kropp måste vila. Nu ska jag försöka gå ner för trappan och bara det blir en utmaning. Och justde, hade en jätte mysig dag hemma hos lina. 3,5 timmar med bara massa snack. Åh vilken galet bra vän jag har! Tack för att du finns bästa!

Strong

Nu är maten klar och jag måste äta innan jag tar cykeln hem till min favvis lina. Ikväll är det träning igen, tredje dagen i rad och det kommer bli fem dagar i rad. (tur att jag inte träffar Lollo fråns på lördag så hon inte kan hindra mig från att träna. Hon tycker inte om när jag tränar för mycket..hehe) puss på er